Site Loader

Pišući o tome da li treneri za lični razvoj pomažu ili ne, napomenuo sam da postoje dva puta, jedan koji vodi do ćorsokaka za one kojima je to samo stupanje u još jedan vid popularnog načina života i drugi, kada slušajući savete, izvršavajući određene zadatke i ispitujući sebe, dolazimo do nekih vrlo lepih, dobrih rezultata koji nam život čine kvalitetnijim. Ja za sada nisam išao na neke radionice, treninge, ali jesam čitao u poslednje vreme, gledao videe, pa ono što mi se dopalo pokušao sam da primenim i svakako nešto jeste urodilo plodom. Zato i izdvajam u ovom tekstu nekoliko stvari koje sam shvatio i naučio, a koje mi iz dana u dan daju rezultate i svakako dobar osećaj, koji definitivno deluje kao najbolja motivacija.

Poštovanje rutine

Jedna od stvari koju čujemo uvek kod life coach-eva jeste da su rutine, njihovo poštovanje i svakodnevno sprovođenje od velike važnosti. Nisam počeo da praktikujem neke koje predlažu, već imam svoje. Prva i najosnovnija, za mene, jeste ispijanje jutarnje kafe (odmah nakon ustajanja, iako nije zdravo) u što većoj tišini. Tih pola sata me rifrešuje i spremi za dan, makar se izležavao ili radio narednih 10 sati. Ako ovu rutinu zaobiđem, onda dan propada, nema mu spasa. Jedna koju praktikujem već neka tri meseca jeste da kuću ne napuštam bez doručka ili da ne počinjem bilo šta da radim bez njega, što mi sada vidim odgovora i jako prija. Kasnije se ne prejedem, nema padanja pritiska i neverovatne tromosti, jer sam dan započeo dovoljnom količinom hrane na vreme.

Eliminisanje „jedača vremena“

Po prvi put sam, sram me bilo, realno razmislio o ovome kada sam kod Tamare na jednom od #IdemoNaSledećiNivo videa čuo od njene mame kako je definisala „jedače vremena“ i shvatio da ih imam gomilu. Nisam ja samo osmišljavao izgovore da nešto ne uradim, već sam stvarao sebi „obaveze“ koje su mi oduzimale vreme za bilo šta drugo. Eliminisanjem gledanja televizije kada nema ništa zanimljivo da se gleda, ispijanjem kafa u kafićima po 3 puta na dan, a ja sam to i te kako radio, provođenje po 3 sata na internetu pred spavanje, a samim tim onda i ustajanje u 12 ili 13h, te još mnogo drugih „jedača“, sveo sam na minimum tokom decembra i januara. Ukupno nekih mesec dana. Za to vreme sam uspeo da spremim jedan ceo i 3/4 drugog ispita, a oba su ogromna i zahtevna. Ujedno sam napisao jedan i po seminarski rad, završavao svoje poslovne obaveze, a imao vreme za porodicu, društvo, kafenisanje i izlaske. I na ovom sam najviše zahvalan što sam imao priliku da čujem Stelu kako govori o tome sa pozicije nekoga ko se time bavi ozbiljnije, jer mi je bilo potrebno osvešćenje. Na taj način sam „jedače vremena“ sveo na minimum i tokom ovog karantina, kada je opasnost bila i najveća.

Postavljanje kratkoročnih ciljeva

Ovo je segment koji još uvek istražujem i učim. Video sam da ima jako mnogo učinka, mnogo se veći uspesi ostvaruju kada postavim kratkoročne ciljeve, nego dugoročne. Ali učim kako da ih formulišem, postavim i ostvarujem, jer se nekad zalufam i zadam sebi prevelike zalogaje, posle čega se demotivišem ili iznerviram. Biram za sada neku sredinu, da mogu da dostignem neki cilj, ali da to ne bude baš na neki lak način.

5, 4, 3, 2, 1 – kreni!

I ovo je definitivno najbolji deo savetovanja Mel Robins, kada sam ja u pitanju. Ne volim komplikovane stvari, dugačka objašnjenja, iako sam ja prilično opširan u njima, već volim kratko i jasno. Zato ovaj sistem ima logike i uspeha. Kad god se osećam tromo, kada me mrzi da se pokrenem i uradim nešto, bilo to kuvanje kafe (mada sam tu uvek motivisan :D), odlazak do prodavnice, slanje mejla ili učenje nekog poglavlja, kažem sebi: „Ok, udahni, izdahni i sad imamo 5, 4, 3, 2, 1 – kreći!“ što i uradim, jednostavno krenem, započnem, a onda ne osećam više potrebu da stanem, dok ne završim. Naravno, nekad naiđe dan da me jednostavno neće, da ne mogu, ali tada posle 10 minuta ostavim šta sam započeo, jer vidim da je produktivnost u minusu. Samo je bitno ne odustati pre nego se započne, tek se tada vidi da li nešto može da se uradi ili je bolje ne raditi reda radi.

Ima još nekih stvari koje bih izdvojio, ali ovo je glavno bilo kod mene i nešto što bih apsolutno svima savetovao da isprobaju i vide da li mogu da primene na svoj život i rad. U budućnosti ću se polako oprobati i u nekim drugim stvarima, koje svakako ako urode plodom pišem i ovde. A do narednog čitanja, želim vam da se pokrenete i motivišete za nove, velike uspehe!

Slobizza

Izvor fotografija: www.unsplash.com

Slobizza

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *